Επειδή θελήσαμε να συμπληρώσουμε την προηγούμενη ανακοίνωση προκειμένου οι συνάδελφοι και οι συναδέλφισσες να έχουν καλύτερη και πληρέστερη ενημέρωση, την κατεβάσαμε και την ξαναδημοσιεύουμε συμπληρωμένη.
Δε συμμετέχουμε στη διαδικασία αξιολόγησης για την
επιλογή διευθυντών σχολικών μονάδων! ΑΠΟΧΗ από κάθε διαδικασία αξιολόγησης σε όλα τα επίπεδα!
επιλογή διευθυντών σχολικών μονάδων! ΑΠΟΧΗ από κάθε διαδικασία αξιολόγησης σε όλα τα επίπεδα!
Συναδέλφισσες,
Συνάδελφοι
Ο
νόμος που ψήφισε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ –
ΑΝΕΛ για την επιλογή Δ/ντων Σχολικών Μονάδων, με αφορμή την απόφαση του ΣΤΕ να
κρίνει αντισυνταγματικό το ν. 4327/15 (Μπαλτά – Κουράκη), βασίζεται σε όλο το αντιδραστικό νομοθετικό πλαίσιο που ισχύει εδώ και
χρόνια (βλ. Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας, Καθηκοντολόγιο, ν.3848/10 –
Διαμαντοπούλου, ν.4186/13 - Αρβανιτόπουλου).
Πατάει γερά επάνω σε ένα νομοθετικό
πλαίσιο που προσαρμόζει και το σχολείο στις ανάγκες της αγοράς. Βαδίζει σταθερά
στις ράγες των κατευθύνσεων της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ. Αυτή η πολιτική είναι που
καθορίζει τελικά τον χαρακτήρα του σχολείου άρα και τον ρόλο των διευθυντών.
Η διαδικασία εμπλοκής του Συλλόγου
Διδασκόντων στην επιλογή των Διευθυντών είναι μέρος της γενικότερης διαδικασίας αξιολόγησης που προωθείται και
στην εκπαίδευση. Η διαδικασία αυτή είναι εφαρμογή ακριβώς των διαδικασιών
αξιολόγησης που προβλέπονται στο ν. 4369/16 – Βερναδάκη - για την αξιολόγηση
στο Δημόσιο στο τμήμα που αφορά την αξιολόγηση του προϊσταμένου από τους
υφισταμένους. Τον Σεπτέμβρη του 2017 σχεδιάζουν να βάλουν σε εφαρμογή και το
υπόλοιπο κομμάτι της αξιολόγησης.
Συνάδελφοι, καταλαβαίνουμε ότι πολλοί
από σας βλέπετε ως ευκαιρία να εκφράσετε είτε τη θετική σας είτε την αρνητική
σας άποψη για κάποιους υποψήφιους.
Σκεφτείτε επίσης ότι η συμμετοχή μας σ΄
αυτή τη διαδικασία αποτελεί τον Δούρειο Ίππο για τη δική μας αξιολόγηση.
Το ζήτημα είναι να εκφράσουμε την
αντίθεσή μας σε οποιαδήποτε μορφή αξιολόγησης.
Στη βάση αυτή:
- Καλούμε συλλόγους διδασκόντων και κάθε συνάδελφο
χωριστά, να μη συντάξουν πρακτικά, να μη
συμπληρώσουν ερωτηματολόγια, να μην αξιολογήσουν ,να συνταχθούν με την
ΑΔΕΔΥ, τη ΔΟΕ και άλλες 29 ομοσπονδίες του Δημοσίου, αλλά και δεκάδες Σύλλογοι
Δασκάλων και ΕΛΜΕ σε όλη την χώρα που
έχουν πάρει αντίστοιχες αποφάσεις.
- Καλούμε τους αιρετούς του κλάδου να μη γίνουν
αξιολογητές, να βάλουν (-) στη συνέντευξη, να παραβρίσκονται στη διαδικασία
από τη σκοπιά της καλύτερης αποκάλυψης-ελέγχου-καταγγελίας.
Στη βάση αυτή
καλούμε τους συναδέλφους να πάρουν
την κατάσταση στα χέρια τους.
Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να μην αξιολογήσουν τους υποψήφιους
διευθυντές.
Καταγγέλουμε την ΕΛΜΕ Αργολίδας γιατί μέχρι σήμερα δεν
έχει συνεδριάσει για να πάρει απόφαση να καλέσει τους συναδέλφους σε αποχή ,με
βάση την απόφαση της ΑΔΕΔΥ, βάζοντας ουσιαστικά πλάτη στην αντιδραστική
αξιολόγηση, που υλοποιεί η κυβέρνηση και αποτελεί κομμάτι τη γενικότερης
αντιλαϊκής πολιτικής που στοχεύει σε ένα πειθήνιο εκπαιδευτικό, άβουλο γρανάζι
στο σχολείο που φτιάχνουν. Συνδέεται δε με την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων
των εκπαιδευτικών, την περικοπή των μισθών, την κινητικότητα και τις απολύσεις.
Για τον λόγο αυτό
προτείνουμε οι σύλλογοι να υιοθετήσουν το παρακάτω σχέδιο πρακτικού ή
οποιοδήποτε άλλο ακυρώνει την διαδικασία.
ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΑΚΤΙΚΟΥ
Σήμερα, 20 Ιούνη 2017 μετά από
σύγκλιση σε συνεδρίαση των εκπαιδευτικών του……….. με θέμα τη διατύπωση γνώμης
για την επιλογή διευθυντή, δηλώνουμε ότι είμαστε αντίθετοι να γίνουμε
αξιολογητές των υποψήφιων διευθυντών. Δε θα ανοίξουμε εμείς το δρόμο για τη
δική μας αντιδραστική, αντιπαιδαγωγική αξιολόγηση.
Με την όλη διαδικασία επιδιώκεται η
νομιμοποίηση του πλαισίου στο οποίο θα κληθούν να δράσουν τα στελέχη της
εκπαίδευσης αλλά και η νομιμοποίηση της επικείμενης αυτοαξιολόγησης και
αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού.
Έχουμε τη θέση πως η όλη διαδικασία
της δρομολογημένης αξιολόγησης δεν έχει στόχο να βελτιωθούν οι εκπαιδευτικοί,
τα δημόσια σχολεία και τα στελέχη της εκπαίδευσης για να υπηρετήσουν τις
σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών. Το σχολείο που διαμορφώνεται, μέσω
και της αξιολόγησης, το νομικό πλαίσιο μέσα στο οποίο θα δράσουν οι διευθυντές
και τα άλλα τα στελέχη της εκπαίδευσης, δρομολογούν την παραπέρα υποβάθμιση της
μόρφωσης που λαμβάνουν τα παιδιά. Ακόμη, η διαδικασία της αξιολόγησης θα έχει
σαν αποτέλεσμα το παραπέρα χτύπημα των εργασιακών-μισθολογικών δικαιωμάτων αλλά
και την απόλυση χιλιάδων εκπαιδευτικών. Δε θέλουμε σχολεία και μαθητές πολλών
ταχυτήτων, δε θέλουμε διευθυντές μάνατζερ-αξιολογητές.
Στην κατεύθυνση αυτή, με βάση την
απόφαση της ΑΔΕΔΥ, δηλώνουμε ότι δε συντάσσουμε πρακτικά αξιολόγησης των
υποψηφίων διευθυντών, δε συμπληρώνουμε ερωτηματολόγια (φύλλα ποιότητας).
Υλοποιούμε την «αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης» που έχει κηρύξει η
ΑΔΕΔΥ.
Διευκρινήσεις
Σημειώνουμε, πως η «αποχή υπαλλήλων» από
συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν. 1264/82, όπως αυτές
έχουν ερμηνευθεί από αρμόδια δικαστήρια (Διοικητικό Εφετείο 486/1995 και
δικαστική απόφαση 2395/2014 του μονομελούς πρωτοδικείου Αθηνών) και συνιστά
μορφή συνδικαλιστικής πάλης, είναι απολύτως νόμιμη και δεν υπάρχει περίπτωση
πειθαρχικής συνέπειας για τους εργαζόμενους που συμμετέχουν, διότι είναι πιθανό
να ασκηθούν πιέσεις περί υποχρεωτικότητας, το επόμενο διάστημα, και δημιουργία
κλίματος φόβου.
Η αποχή δεν επιφέρει περικοπή μισθού διότι
δεν απέχουμε από την εργασία και τα εκπαιδευτικά καθήκοντά μας, αλλά από μία
συγκεκριμένη διαδικασία που δεν επιθυμούμε να συμμετάσχουμε με βάση την απόφαση
των συνδικαλιστικών μας οργάνων.
Εφόσον η πλειοψηφία του "Συλλόγου Διδασκόντων" απέχει είτε
δηλώνοντας προφορικά ΑΠΟΧΗ είτε καταθέτοντας το σχέδιο πρακτικού του Συλλόγου,
δεν υφίσταται απόφαση.
Σε περίπτωση που η πλειοψηφία του Συλλόγου Διδασκόντων ενός σχολείου
αποφασίσει να συμμετέχει στη διαδικασία, οι συνάδελφοι που μειοψηφούν καταθέτουν
και πάλι το κείμενο δηλώνοντας την αποχή τους από τη διαδικασία και ζητούν αυτό
να καταγραφεί στο πρακτικό.
Σε περίπτωση που κάποιος συνάδελφος θέλει να απέχει από τη διαδικασία και
είναι ο αρχαιότερος και με βάση την Υπουργική Απόφαση ορίζεται πρόεδρος της
συνεδρίασης, δεν αναλαμβάνει και δεν προωθεί καμία διαδικασία. Πηγαίνει στη
συνεδρίαση του σώματος, τοποθετείται με βάση την απόφαση , της
ΔΟΕ και της ΑΔΕΔΥ και δηλώνει ότι απέχει καταθέτοντας το παραπάνω σχέδιο πρακτικού.
Η υπουργική εγκύκλιος καταστρατηγεί κατάφωρα και παράνομα το εργασιακό
ωράριο (συνεδριάσεις από τις 8 πμ μέχρι 8μ.μ.)
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, να μη γίνουμε οι ίδιοι συμμέτοχοι στις
αποφάσεις του Υπουργείου και της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, που υλοποιούν κατά
γράμμα τις δεσμεύσεις τους στα μνημόνια που υπέγραψαν μαζί με ΝΔ, ΠΑΣΟΚ... και
το βράδυ της 20ης Ιουνίου πανηγυρίζουν για τη συμμετοχή του Κλάδου στην
προωθούμενη αξιολόγηση. Να μη σπάσουμε οι εκπαιδευτικοί τον αγώνα και των
άλλων Δημ. Υπαλλήλων που εδώ και μήνες ΑΠΕΡΓΟΥΝ-ΑΠΕΧΟΥΝ από την αξιολόγηση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου