Aυτές τις μέρες
μπαίνει σε πολλούς Συλλόγους Διδασκόντων προς συζήτηση, με βάση
εγκύκλιο του Ι.Ε.Π., το ζήτημα της συμμετοχής τους στην πιλοτική
εφαρμογή της περιγραφικής αξιολόγησης των μαθητών.
Με
αφορμή αυτό το γεγονός καλούμε τους συναδέλφους να προβληματιστούν γύρω
από την όλη διαδικασία και τις προθέσεις του Υπουργείου σημειώνοντας τα
εξής, βασικά κατά τη γνώμη μας, ζητήματα.
- Η συμμετοχή σε καμία περίπτωση δεν είναι υποχρεωτική. Είναι προαιρετική. Δεν αποδεχόμαστε καμία προειλημμένη απόφαση και καμία «πίεση» από οποιαδήποτε πλευρά.
- Η αλλαγή από αριθμητική σε περιγραφική αξιολόγηση, από μόνη της, δεν ωφελεί ούτε βλάπτει τους μαθητές.
Έτσι κι αλλιώς ο τρόπος «αξιολόγησης» των μαθητών δεν μπορεί να ξεκοπεί
από την εκπαιδευτική διαδικασία, τους στόχους του σχολείου αλλά και τις
ταξικές ανισότητες που υπάρχουν μέσα σ΄ αυτό. Ανησυχούμε όμως,
ιδιαίτερα στην τρέχουσα συγκυρία για το ότι, η όλη διαδικασία, πέρα από
το γραφειοκρατικό χαρακτήρα που έχει, οδηγεί στο να συγκεντρώνονται
στοιχεία που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν και σε κάθε άλλη περίπτωση
για τη γενίκευση συμπερασμάτων σε σχέση με τον εκπαιδευτικό αλλά και το
εκπαιδευτικό σύστημα. Αν δει κάποιος πώς και για ποιους σκοπούς αξιοποιούνται τα αποτελέσματα του διαγωνισμού PISA θα κατανοήσει τι εννοούμε.