1. Για Μαζικούς Μόνιμους
Διορισμούς τώρα και Δικαιώματα των Συμβασιούχων – Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών
2.Να ακυρωθεί η
συγχώνευση ΠΤΔΕ Πάτρας με το ΤΕΙ Κοινωνικής Εργασίας!
1
Η γενίκευση της αδιοριστίας και της ελαστικής εργασίας στην
εκπαίδευση (κοντεύουν στο 20% οι ελαστικά εργαζόμενοι) έχει επιπτώσεις πρώτα
απ΄ όλα στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας, με τα χιλιάδες κενά και τις
χαμένες διδακτικές ώρες, με την εναλλαγή, κάθε χρόνο, εκπαιδευτικών στο
ευαίσθητο κομμάτι της Ειδικής Αγωγής, με τις ελλείψεις εκπαιδευτικών, ακόμα και
σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, ως και τη λήξη της σχολικής χρονιάς. Αυτή
η κατάσταση πρέπει να σταματήσει, δεν πάει άλλο!
Η πολιτική της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και των προηγούμενων
κυβερνήσεων ΝΔ - ΠΑΣΟΚ, της Ε.Ε., οι
κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ και οι επιθυμίες του ΣΕΒ, που θεωρούν τη μόρφωση και τους
εργαζόμενους κόστος, τσακίζει τη ζωή μας και τα δικαιώματά μας στη μόρφωση και
τη δουλειά. Τέρμα πια στην κοροϊδία όλων των κυβερνήσεων και των κομμάτων
που στηρίζουν αυτήν την πολιτική!
Οι αναπληρωτές συνάδελφοί μας δεν είναι εκπαιδευτικοί
δεύτερης κατηγορίας. Είναι νέοι άνθρωποι και νέοι επιστήμονες παιδαγωγοί, που
θέλουν να εργαστούν και να συνδεθούν με τους μαθητές τους, να κάνουν φίλους και
οικογένεια, να είναι με τους/τις συντρόφους και τα παιδιά τους και γι’ αυτό δεν
μπορεί να ζουν στην ομηρία, να εναλλάσσονται μεταξύ ανεργίας και ελαστικής
εργασίας και να περιφέρονται συνεχώς από τον Έβρο ως την Κρήτη. Είναι το
μέλλον της εκπαίδευσης και πρέπει να μονιμοποιηθούν επιτέλους για να
λειτουργήσουν στοιχειωδώς τα σχολεία!
Η ψήφιση του ν. 4589/2019 οδηγεί τους συναδέλφους
συμβασιούχους αναπληρωτές σε ένα συνεχές κυνήγι κριτηρίων και προσόντων, σε συνεχή εναλλαγή μεταξύ
ανεργίας και ελαστικής εργασίας και διαρκή περιφορά ανά την Ελλάδα,
δηλαδή σε μια ζωή με συνεχή αβεβαιότητα και ομηρία! Ο νόμος αυτός πρέπει
να καταργηθεί! Είναι νόμος που τσακίζει παραπέρα τη ζωή των συμβασιούχων
εκπαιδευτικών και οδηγεί σε απολύσεις! Φυσικά, το πρόβλημα της
αδιοριστίας δε «λύνεται» με ελάχιστους διορισμούς ανά ειδικότητα μετά από
10 χρόνια αδιοριστίας! Απαιτείται να διοριστούν τώρα οι πάνω από 30.000
συμβασιούχοι εκπαιδευτικοί, που εδώ και χρόνια καλύπτουν τις στοιχειώδεις
ανάγκες των σχολείων, που χωρίς αυτούς εκατοντάδες σχολεία δε θα λειτουργούσαν
και τα περισσότερα σχολεία θα υπολειτουργούσαν!
Ταυτόχρονα, το δικαίωμα στη δουλειά δεν μπορεί να κρίνεται
από τις αποφάσεις δικαστηρίων, στα οποία προσφεύγουν πολλοί συνάδελφοι ζητώντας
δικαίωση, όταν το ίδιο το κράτος αναιρεί το πλαίσιο μέσα στο οποίο κλήθηκαν, με
πολλές θυσίες πολλές φορές, να λάβουν μέρος σε διάφορες διαδικασίες, που στη
συνέχεια καταργήθηκαν αφήνοντάς τους μετέωρους. Ούτε μπορεί να μην
ικανοποιείται στις περιπτώσεις δικαίωσης των προσφυγόντων το ίδιο αίτημα και σε
όσους βρίσκονται στην ίδια θέση και δεν επέλεξαν τον δρόμο της προσφυγής.
Οι μαζικές κινητοποιήσεις των τελευταίων χρόνων και ιδιαίτερα
του Γενάρη του 2019 είναι ελπιδοφόρες και μας δείχνουν τον δρόμο. Το δικαίωμα
στη μόρφωση και τη δουλειά θα το κερδίσουμε μόνο μέσα από την πάλη μας! Οι
αγώνες μας αυτοί έφεραν στο προσκήνιο την ανάγκη μαζικών μόνιμων διορισμών τώρα
με τη μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων εκπαιδευτικών, που στήριξαν τα σχολεία όλα αυτά τα
χρόνια. Έφεραν στο επίκεντρο της λαϊκής πάλης το ζήτημα της παιδείας και των
μεγάλων προβλημάτων που αντιμετωπίζει (υποχρηματοδότηση, αδιοριστία,
απαρχαιωμένες υποδομές, περιεχόμενο του σχολείου, τα μεγάλα προβλήματα των
χιλιάδων χρόνιων συμβασιούχων κ.λπ.). Αυτός είναι ο δρόμος που πρέπει να
δυναμώσει, να αποκτήσει πιο ριζοσπαστικά χαρακτηριστικά, να μαζικοποιηθεί, να
διευρύνει τη συμμαχία με γονείς και εργατικό λαϊκό κίνημα, να προχωρήσουμε έτσι
ως την ικανοποίηση των σύγχρονων λαϊκών μορφωτικών αναγκών! Αυτόν τον
αγώνα μας «φοβήθηκε» η κυβέρνηση και
απάντησε με ματ και καταστολή, όπως απαντούν διαχρονικά όλες οι αντιλαϊκές
κυβερνήσεις! Αυτόν τον δρόμο ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ, μαζί με όλους τους
συμβασιούχους και μόνιμους όλου του δημοσίου, με κοινή πάλη!
Διεκδικούμε αταλάντευτα εδώ και τώρα:
v Μόνιμη και
σταθερή δουλειά με δικαιώματα για όλους!
v Μονιμοποίηση εδώ
και τώρα όλων των συναδέλφων συμβασιούχων - αναπληρωτών. Καμία απόλυση!
v Μόνιμους
διορισμούς των 30.000, τουλάχιστον, εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων που
εργάστηκαν τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση για να καλυφθούν οι στοιχειώδεις
ανάγκες των σχολείων!
v Κατάργηση του ν.
4598/2019 για το νέο σύστημα «διορισμών και προσλήψεων», δηλαδή απολύσεων
αναπληρωτών.
v Εξίσωση των
δικαιωμάτων τους με των μονίμων και μέτρα στήριξής τους όσο παραμένουν
αναπληρωτές, για να έχουν μία αξιοπρεπή διαβίωση (σίτιση, στέγαση, μετακίνηση)!
Συγκεκριμένα διεκδικούμε:
ü
Αυξήσεις στους μισθούς για να ζούμε οι αναπληρωτές με βάση
τις σύγχρονες ανάγκες μας. Να δοθούν τώρα και σε όλους οι 13ος, 14ος
μισθοί και όλα τα αναδρομικά! Βαθμολογική αναγνώριση της διετίας 2015-17.
Έγκαιρη καταβολή του μισθού με την πρόσληψη του κάθε αναπληρωτή και κάθε μήνα
καθώς και άμεση ενσωμάτωση στο μισθό του ΜΚ και επιστημονικών του προσόντων.
ü
Δωδεκάμηνες Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας για όλους τους
αναπληρωτές.
ü
Καμία απόλυση αναπληρωτή-συμβασιούχου συναδέλφου.
ü
Εξίσωση των αδειών (ασθενείας, λοχείας, 9μηνο ανατροφής με
δυνατότητα χρήσης του ανάλογα με τις ανάγκες της/ου αναπληρώτριας/τή,
κανονικής) και κάθε άλλου εργασιακού και συνδικαλιστικού δικαιώματος με τους
μόνιμους συναδέλφους. Πλήρη κάλυψη και αναγνώριση ως διδακτικής της
προϋπηρεσίας των αναπληρωτών που παθαίνουν εργατικό ατύχημα για όσο διάστημα
χρειαστεί για την ανάρρωσή τους.
ü
Έκδοση πάσο με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας για 50% έκπτωση
στα ΜΜΜ.
ü
Δωρεάν σίτιση για όλους.
ü
Επίδομα στέγασης και θέρμανσης για όλους και εξασφάλιση
(φτηνής και ποιοτικής) κατοικίας για όλους τους αναπληρωτές και ιδιαίτερα σε
όσους προσλαμβάνονται στις τουριστικές περιοχές ή και σε άλλες περιοχές που
είναι δύσκολη η ενοικίαση.
ü
Επίδομα ανεργίας και πλήρη υγειονομική κάλυψη για όλο το
διάστημα της ανεργίας χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
ü
Κάλυψη όλων των κενών από την αρχή της σχολικής χρονιάς με
τις αντίστοιχες ειδικότητες εκπαιδευτικών, ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού
προσωπικού. Κάθε εκπαιδευτικός να διδάσκει το επιστημονικό του αντικείμενο!
ü
Πρόσληψη αναπληρωτών σε ΟΛΑ τα κενά ΣΕ ΜΙΑ ΦΑΣΗ, ώστε να
είναι ΟΛΟΙ στα σχολεία την 1η Σεπτεμβρίου. Τοποθέτησή τους με διαφανή και
αντικειμενική διαδικασία. Δυνατότητα αμοιβαίας μετάθεσης καθώς και δυνατότητα
μετακίνησης για σοβαρούς λόγους υγείας.
ü
15 μαθητές ανά τμήμα στα Νηπιαγωγεία, Α και Β Δημοτικού, 20
στις υπόλοιπες τάξεις Δημοτικού και Γυμνασίου, ως 15 ανά κατεύθυνση και 10 ανά
εργαστήριο. Υπεύθυνος δάσκαλος ανά 50 μαθητές στο ολοήμερο.
ü
Λειτουργία παντού από την έναρξη της σχολικής χρονιάς των
αναγκαίων Ειδικών Σχολείων, Τμημάτων Ένταξης και Τάξεων Υποδοχής και έναρξη
αμέσως της Ενισχυτικής Διδασκαλίας και της ΠΔΣ.
ü
Κάλυψη όλων των αιτήσεων για Παράλληλη Στήριξη με ένα
δάσκαλο/α ανά παιδί.
Μάης – Ιούνης 2018
2
Στον νόμο που ψήφισε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ
με τον οποίο προωθεί τις γνωστές αντιεκπαιδευτικές αλλαγές στη Γ΄ Λυκείου, με
την καθιέρωση ενός Λυκείου – εξεταστικού κέντρου, συμπεριλαμβάνονται και οι
γενικευμένες συγχωνεύσεις, καταργήσεις και μετονομασίες σχολών. Οι αλλαγές
αυτές καμία σχέση δεν έχουν με τις μορφωτικές ανάγκες και τα δικαιώματα των
φοιτητών, με την ανάπτυξη των επιστήμων
προς όφελος των λαϊκών αναγκών. Το αντίθετο! Μέσα από τις αλλαγές αυτές
επιχειρείται η μεγαλύτερη πρόσδεση των Πανεπιστημίων με τις ανάγκες της
«αγοράς», η υποβάθμιση των σπουδών και η πολιτική των αντιλαϊκών περικοπών προς
όφελος του κεφαλαίου.
Άκρως επικίνδυνη εξέλιξη είναι η
συγχώνευση του Παιδαγωγικού Τμήματος
Δημοτικής Εκπαίδευσης Πάτρας με το
Τμήμα Κοινωνική Εργασίας του ΤΕΙ Πάτρας. Το «νέο» τμήμα μετονομάζεται σε Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και
Κοινωνικής Εργασίας. Η συγκεκριμένη εξέλιξη είναι επικίνδυνη και βαθιά
αντιεπιστημονική. Δημιουργείται ένα
τμήμα αχταρμάς. Ανοίγει ο δρόμος για την απόσπαση της Παιδαγωγικής
Επάρκειας ακόμα και από τις Παιδαγωγικές Σχολές. Μπλέκονται δύο διαφορετικά
επιστημονικά αντικείμενα σε ένα πρόγραμμα σπουδών πράγμα που θα οδηγήσει με
μαθηματική βεβαιότητα στην υποβάθμισης και των δύο αντικειμένων. Δεν έχει καμία
σχέση το επιστημονικό αντικείμενο του δασκάλου της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με
αυτό του κοινωνικού λειτουργού. Ο κάθε επιστήμονας επιτελεί συγκεκριμένο και
καθορισμένο ρόλο μέσα στο σχολείο. Φαίνεται πως η κυβέρνηση, και με την βούλα
του νέου Τμήματος, επιδιώκει να διαμορφώσει εργαζόμενους που θα λειτουργούν ως
«πολυεργαλεία» και θα εναλλάσσονται σε διαφορετικές θέσεις εργασίας. Ο δάσκαλος να είναι και λίγο κοινωνικός
λειτουργός και το αντίστροφο! Η εξέλιξη αυτή, αν τελικά υλοποιηθεί, ανοίγει
το δρόμο για την πλήρη υποβάθμιση της Παιδαγωγικής Επιστήμης, των δικαιωμάτων των
φοιτητών και των αποφοίτων των Παιδαγωγικών Τμημάτων αλλά και όλων των
εργαζόμενων στα σχολεία. Αντίστοιχα, υποβαθμίζεται και ο ρόλος των κοινωνικών λειτουργών,
που είναι απαραίτητοι σε όλα τα σχολεία μιας και επιτελούν κρίσιμο ρόλο στη συνολική
εκπαιδευτική διαδικασία, ως Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό.
·
Να ακυρωθεί η συγχώνευση του Παιδαγωγικού Τμήματος
Δημοτικής Εκπαίδευσης Πάτρας με το τμήμα Κοινωνικής Εργασίας.
·
Ενιαία
προγράμματα σπουδών ανά
επιστημονικό αντικείμενο, που
να υπηρετούν τις απαιτήσεις της επιστήμης, της
τεχνολογίας, τις ανάγκες του λαού. Σε κάθε επιστημονικό αντικείμενο να υπάρχει
ένα και μοναδικό πτυχίο, πανεπιστημιακού επιπέδου.
·
Το πτυχίο να είναι η μοναδική προϋπόθεση για την πλήρη
πρόσβαση στο επάγγελμα και να εμπεριέχεται σε αυτό όλη η απαραίτητη γνώση για
την κατανόηση και αφομοίωση του επιστημονικού
αντικειμένου και για την
άσκηση του αντίστοιχου επαγγέλματος.
Πλήρη επαγγελματικά και εργασιακά δικαιώματα με το πτυχίο!
·
Κάλυψη όλων των αναγκών σε εκπαιδευτικούς και Ειδικό
Εκπαιδευτικό και Βοηθητικό Προσωπικό. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών -
30.000 μόνιμοι διορισμοί.
Μάης- Ιούνης
2019
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου