Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου 2019

Παρέμβαση,Σπύρου Μαρίνη, στην ημερίδα του Σ.Ε.Π.Ε Αργολίδας για τις νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση


Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, αγαπητοί γονείς,
            Είναι αλήθεια ότι, όλοι μας έχουμε ερωτήματα και οι προβληματισμούς για το ρόλο του διαδικτύου και των επιπτώσεων από τη χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών, των smart phone, των tablet στα παιδιά και τους μαθητές μας. Μας απασχολεί και ως εκπαιδευτικούς αλλά και ως γονείς.  Επιτρέψτε μου να σταθώ πολύ επιγραμματικά στην παιδαγωγική διάσταση του ζητήματος.

Τρίτη 19 Φεβρουαρίου 2019

Παρέμβαση , του Νίκου Διαλιάτση , στην ημερίδα του Σ.Ε.Π.Ε Αργολίδας, «Τεχνολογία ,Διαδίκτυο και Εκπαίδευση. Κίνδυνος και κοινωνικές διαστάσεις»


Η κεντρική διαφήμιση της Apple όταν παρουσίασε τον πρώτο προσωπικό υπολογιστή το 1984, αποτύπωνε μια νέα γυναίκα, η οποία έμπαινε μέσα σ' ένα μεγάλο δωμάτιο, στο οποίο βρίσκονταν υπνωτισμένοι διάφοροι που κοίταγαν μια μεγάλη οθόνη, εκσφενδόνισε ένα μεγάλο σφυρί στη μεγάλη οθόνη, την έσπασε, ελευθερώνοντας με αυτόν τον τρόπο όλους αυτούς τους κοιμισμένους. Και βεβαίως το σφυρί ήταν ο προσωπικός υπολογιστής (κατ' επέκταση όμως και το διαδίκτυο ...) και το moto της διαφήμισης ήταν «να δείτε γιατί το 1984 (η χρονιά δηλαδή, που παρουσιάστηκε ο προσωπικός υπολογιστής) δε θα 'ναι το 1984 το γνωστό βιβλίο».
Εκεί κάπου αντηχεί στα αυτιά μας η φωνή του ποιητή:
Ήρθαν/ ντυμένοι «φίλοι»
Αμέτρητες φορές οι εχθροί μου
το παμπάλαιο χώμα πατώντας.
Και το χώμα δεν έδεσε ποτέ με τη φτέρνα τους.
Έφεραν/ το Σοφό, τον Οικιστή και τον Γεωμέτρη
Βίβλους γραμμάτων και αριθμών
την πάσα Υποταγή και δύναμη
το παμπάλαιο φως εξουσιάζοντας.

Κυριακή 17 Φεβρουαρίου 2019

Διαβάστε...


Με αφορμή  την ημερίδα  του  Σ.Ε.Π.Ε  Αργολίδας με  θέμα:


«Τεχνολογία, Διαδίκτυο και Εκπαίδευση. Κίνδυνος και Κοινωνικές Διαστάσεις»

Η ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ

Δημοσιεύει στο ιστολόγιο της τα παρακάτω άρθρα:

Τι εννοούμε «συλλογική και όχι ατομική χρήση των μέσωνκοινωνικής δικτύωσης»;


Νέοι δρόμοι για την ενημέρωση - νέοι δρόμοι για τη χειραγώγηση


Σύγχρονεςμέθοδοι χειραγώγησης


Tι θέλουμε αλήθεια για τα παιδιά μας;

 

Σύντομα θα προστεθεί ένα πολυσέλιδο άρθρο με τίτλο:

«Η Επικινδυνότητα των Υπολογιστών στην Παιδική Ηλικία»

(κάντε κλικ στον τίτλο για να διαβάσετε όποιο άρθρο θέλετε.)


Σάββατο 16 Φεβρουαρίου 2019

Γιατί ο εγκέφαλος προτιμά το χαρτί

Ενα από τα πιο πολυσυζητημένα βίντεο των δύο τελευταίων ετών στο YouTube είναι εκείνο που δείχνει μωρό ενός έτους να παίζει με iPad και στη συνέχεια όταν περιεργάζεται ένα περιοδικό να προσπαθεί μάταια να σύρει το δάχτυλό του ή να κάνει κλικ στις εικόνες. Ο πατέρας που έδωσε το iPad στο παιδί του σε τόσο απίστευτα πρώιμη ηλικία βγάζει μάλιστα το συμπέρασμα ότι «τα περιοδικά είναι τώρα άχρηστα και αδύνατο να γίνουν κατανοητά» από όσους γεννήθηκαν στην ψηφιακή εποχή.
Τουλάχιστον από τη δεκαετία του 1980 ερευνητές στην ψυχολογία, στην επιστήμη των υπολογιστών και τη βιβλιοθηκονομία έχουν δημοσιεύσει περισσότερες από 100 μελέτες σχετικά με τις διαφορές στο πώς διαβάζουν και κατανοούν οι άνθρωποι κείμενα σε χαρτί και στην οθόνη. Πριν από το 1992 τα περισσότερα πειράματα συμπέραιναν ότι οι άνθρωποι διαβάζουν πιο αργά στην οθόνη και θυμούνται λιγότερα. Καθώς η ανάλυση των οθονών σε όλες τις ψηφιακές συσκευές βελτιωνόταν, άρχισε να εμφανίζεται ένα πιο ανάμεικτο σύνολο ευρημάτων. Πρόσφατες έρευνες δείχνουν ότι αν και οι περισσότεροι άνθρωποι ακόμα προτιμούν το χαρτί , ιδίως όταν χρειάζεται να μείνουν συγκεντρωμένοι για πολλή ώρα σε κάποιο ανάγνωσμα, υπάρχει τάση αλλαγής της ισορροπίας, καθώς οι υπολογιστές τύπου τάμπλετ και η τεχνολογία ανάγνωσης κειμένων εξελίσσονται και διαδίδεται η αναζήτηση ψηφιακών πληροφοριών και ψυχαγωγικού υλικού. Στις ΗΠΑ πάνω από το 20% των βιβλίων πωλούνται σε ψηφιακή μορφή. Στην Ελλάδα οι πωλήσεις τάμπλετ ξεπέρασαν φέτος τις πωλήσεις όλων των άλλων ειδών υπολογιστών (αν και ο κύριος λόγος αγοράς τους δεν είναι το διάβασμα βιβλίων).

Τι εννοούμε «συλλογική και όχι ατομική χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης»;

Αναδεικνύεται το αντικειμενικό γεγονός ότι ο κλάδος της Πληροφορικής, που σήμερα γνωρίζει μεγάλη ανάπτυξη, αναπτύσσεται, όπως και κάθε άλλος κλάδος της παραγωγής στη σημερινή κοινωνία, με γνώμονα τα συμφέροντα και το κέρδος των μονοπωλίων που δραστηριοποιούνται σε αυτόν, παράγοντας που και η παρέμβασή μας πρέπει να τον παίρνει υπόψη.
Ετσι, για παράδειγμα, το διαδίκτυο αποτελεί ένα από τα πλέον σύγχρονα μέσα παραγωγής και έχει δημιουργήσει τεράστιες νέες δυνατότητες στην παραγωγή, που έχουν να κάνουν με την ταχύτητα στην ανταλλαγή πληροφοριών, στις τραπεζικές συναλλαγές, στην αγορά και πώληση εμπορευμάτων, στην οργάνωση της μεταφοράς ανθρώπων και εμπορευμάτων κ.τ.λ. Την ίδια στιγμή, όμως, η χρήση και η ανάπτυξή του καθορίζονται από μεγάλα μονοπώλια στον κλάδο της Πληροφορικής όπως είναι η «Microsoft», η «Google», η «Apple» κ.ά.
Από όλα τα παραπάνω προκύπτει το συμπέρασμα ότι, αξιοποιώντας τις σύγχρονες δυνατότητες του διαδικτύου , δεν θα πρέπει να αποσπόμαστε από το γεγονός ότι αυτό δεν αναπτύσσεται μακριά, ανεπηρέαστο και έξω από τις υπάρχουσες εκμεταλλευτικές σχέσεις παραγωγής του καπιταλισμού. Το γεγονός ότι βρίσκεται στην ιδιοκτησία μεγάλων μονοπωλίων του κλάδου της Πληροφορικής καθορίζει την κατεύθυνση και τον σκοπό της ανάπτυξης του διαδικτύου , το ποιος μπορεί να αξιοποιήσει τις πλήρεις δυνατότητές του, τις πληροφορίες που διακινούνται, το ποιες προβάλλονται κ.τ.λ.
Ενα παράδειγμα για αυτό αποτελούν τα λεγόμενα «μέσα κοινωνικής δικτύωσης» (ΜΚΔ). Οι πλατφόρμες αυτές δίνουν την ψευδαίσθηση μιας ελεύθερης ανταλλαγής πληροφοριών μεταξύ των χρηστών τους. Πρόκειται για μέσα ιδιαίτερα εύχρηστα, στα οποία ο καθένας με ελάχιστες τεχνικές γνώσεις μπορεί να «φτιάξει μια σελίδα», να «ποστάρει» τις απόψεις του, να επιβραβεύσει άλλους χρήστες κ.λπ. Τα ΜΚΔ δίνουν την εντύπωση μιας μεγάλης παρέας, όπου οι χρήστες μπορούν ελεύθερα να μιλούν και να «κοινωνικοποιούνται», να σχετίζονται με τους φίλους τους ή να δημιουργούν νέους, όπου οι ιδέες διαδίδονται με ευκολία και ταχύτητα άνευ προηγουμένου στην ανθρώπινη ιστορία.
Ομως αυτή η εντύπωση είναι λαθεμένη. Ο πραγματικός χαρακτήρας των ΜΚΔ είναι τελείως διαφορετικός. Τα ΜΚΔ, όπως το «Facebook», το «Twitter», το «Instagram» κ.ά. είναι μεγάλοι αμερικανικοί μονοπωλιακοί όμιλοι και απ' αυτό καθορίζεται ο πραγματικός τους χαρακτήρας.
Κάθε πληροφορία που δίνουν οι χρήστες καταγράφεται, κωδικοποιείται, φυλάσσεται και γίνεται αντικείμενο πολλαπλής και επαναλαμβανόμενης επεξεργασίας σε μεγάλες βάσεις δεδομένων, που είτε βρίσκονται στις ΗΠΑ είτε ελέγχονται από αυτές. Οι πληροφορίες διατηρούνται στο διηνεκές, ακόμη κι αν «διαγραφούν» από τους χρήστες, παρά τις διαβεβαιώσεις των εταιρειών για το αντίθετο. Και βέβαια, σημασία έχει και τι πληροφορίες υπάρχουν στα χέρια άλλων παραγόντων, που απέκτησαν δεδομένα, τα οποία έχουν συλλέξει αυτές οι εταιρείες. Οι πληροφορίες, που σχηματίζουν τελικά το προφίλ (κοινωνικό, οικονομικό, πολιτικό, θρησκευτικών πεποιθήσεων, σεξουαλικών προτιμήσεων κ.ο.κ.), χρησιμοποιούνται για στοχευμένη διαφήμιση, αλλά και για την ακριβή γνώση της προσωπικότητας και της τρέχουσας κατάστασης των χρηστών.
Επίσης, το τι διαδίδεται μέσα από τα ΜΚΔ βρίσκεται υπό τον άμεσο έλεγχο αυτών των ομίλων, εξασφαλίζοντας έναν ιδιαίτερα αποτελεσματικό προπαγανδιστικό μηχανισμό. Οπως έχει αποκαλυφθεί πρόσφατα, τα trends του «Facebook» διαμορφώνονται από μία ομάδα εργαζομένων του «Facebook», που αναλαμβάνει να παρακολουθεί συγκεκριμένα sites, να αξιολογεί και να διαμορφώνει έτσι τα trends. Δηλαδή, συγκεκριμένοι άνθρωποι ουσιαστικά «σαρώνουν» το ίντερνετ και βγάζουν μια σούμα που την πασάρουν ως «τα πιο δημοφιλή νέα». Αυτό ισχύει τόσο γι' αυτά που διαδίδουν οι εταιρείες, όπως για παράδειγμα τα διάφορα κανάλια ειδήσεων του «Facebook», όσο και για τις πληροφορίες των χρηστών. Η «εξατομίκευση» των ειδήσεων ανάλογα με τα ενδιαφέροντα είναι ανοιχτή ομολογία ότι το ποιες ειδήσεις φτάνουν σε κάθε χρήστη καθορίζεται από το ίδιο το «Facebook». Πρόσφατα, τα ΜΚΔ ανέφεραν πως υλοποιώντας τις κατευθύνσεις των ΗΠΑ και της ΕΕ για «περιορισμό της τρομοκρατίας» θα φιλτράρουν το περιεχόμενο που αναρτούν οι χρήστες, για να απομακρύνουν περιεχόμενο «τρομοκρατικό» ή περιεχόμενο που «ριζοσπαστικοποιεί». Γενικότερα, οι όμιλοι των ΜΚΔ έχουν τη δυνατότητα να αποφασίζουν ποια είδηση είναι «ορθή» και ποια είναι «fake», απαγορεύοντας τη διάδοση της τελευταίας.
Ενα ακόμη παράδειγμα αποτελούν οι μηχανές αναζήτησης στο διαδίκτυο , με κύρια αυτή της «Google», η οποία διαφημίζει ως αποστολή της την οργάνωση της παγκόσμιας πληροφορίας. Τα τεχνικά επιτεύγματα της συγκεκριμένης πλατφόρμας είναι φυσικά αξιοθαύμαστα. Ομως, αξίζει να αναρωτηθεί κανείς, με ποιο κριτήριο και για ποιον σκοπό οργανώνει η «Google» την παγκόσμια πληροφορία;
Η «Google» είναι επίσης ένας αμερικανικός μονοπωλιακός κολοσσός. Και ο τρόπος που διαχειρίζεται τις πληροφορίες, τελικά έχει ως κριτήριο την κερδοφορία του.
Πρώτα και κύρια, η κατάταξη στην οποία σε «βγάζει» το «Google» είναι ζωτικής σημασίας για την ιστοσελίδα σου, αφού μπορεί να διαφοροποιήσει τον αριθμό των επισκεπτών της δέκα ή και εκατό φορές πάνω. Ετσι, το «Google» έχει τεράστια ισχύ στο διαδίκτυο και γενικότερα, αφού μπορεί να αποφασίσει ποια πληροφορία θα γίνει γνωστή και ποια όχι.
Παράλληλα, το «Google» συλλέγει αφειδώς το σύνολο των πληροφοριών που αφορούν τους χρήστες. Κάθε ηλεκτρονική αναζήτηση στο «Google» καταγράφεται και συνδέεται με τον υπολογιστή από τον οποίο έγινε, το χρόνο που έλαβε χώρα. Παράλληλα, το «Google» συλλέγει και αναρίθμητες άλλες πληροφορίες. Τις ιστοσελίδες που επισκέπτεται κάποιος, χρησιμοποιώντας τους συνδέσμους που ακολουθεί από τη μηχανή αναζήτησης, «cookies» ή ακόμα και από τις γραμματοσειρές μιας ιστοσελίδας. Δίπλα σ' αυτά, το «Google», μέσα από άλλες «υπηρεσίες» του, όπως οι χάρτες κ.λπ., παρακολουθεί τις μετακινήσεις των χρηστών του, την αλληλογραφία τους, το δίκτυο των επαφών τους, όπως και τις κινήσεις που γίνονται από τις συσκευές κινητού τηλεφώνου τους, αφού το γνωστό «Android» ανήκει στην «Google».

Νέοι δρόμοι για την ενημέρωση - νέοι δρόμοι για τη χειραγώγηση

Η ουσία του εισηγητικού ερωτήματος είναι η ακόλουθη: Είναι τελικά το διαδίκτυο ο επίγειος παράδεισος της πληροφόρησης και της ενημέρωσης όπως εμφανίζεται κι όπως έχει φτάσει να κατανοείται από μεγάλο τμήμα των λαϊκών στρωμάτων; Μπορεί τελικά μέσα από το διαδίκτυο , ο απλός άνθρωπος από αντικείμενο χειραγώγησης, από απλός δέκτης πληροφορίας να μετατραπεί, μέσα από τις περίφημες «μη δομές» του διαδικτύου , σε κύριο αυτής της πληροφορίας, να σπάσει τους μηχανισμούς ελέγχου που επιβάλλονται και να ελευθερωθεί;
Η κεντρική διαφήμιση της Apple όταν παρουσίασε τον πρώτο προσωπικό υπολογιστή το 1984, πρέσβευε ακριβώς αυτό. Αποτύπωνε μια νέα γυναίκα, η οποία έμπαινε μέσα σ' ένα μεγάλο δωμάτιο, στο οποίο βρίσκονταν υπνωτισμένοι διάφοροι που κοίταγαν μια μεγάλη οθόνη, εκσφενδόνισε ένα μεγάλο σφυρί στη μεγάλη οθόνη, την έσπασε, ελευθερώνοντας με αυτόν τον τρόπο όλους αυτούς τους κοιμισμένους. Και βεβαίως το σφυρί ήταν ο προσωπικός υπολογιστής (κατ' επέκταση όμως και το διαδίκτυο ...) και το moto της διαφήμισης ήταν «να δείτε γιατί το 1984 (η χρονιά δηλαδή, που παρουσιάστηκε ο προσωπικός υπολογιστής) δε θα 'ναι το 1984 το γνωστό βιβλίο»...
Στην πραγματικότητα, χρησιμοποιώντας κάποιος το διαδίκτυο , η πρώτη εντύπωση που του έρχεται στο μυαλό, έρχεται να σφραγίσει πανηγυρικά αυτήν την αίσθηση ελευθερίας. Τι καταλαβαίνει κάποιος; Οτι μπορεί εύκολα να συνδεθεί με εκατοντάδες, εκατομμύρια υπολογιστές σε όλο τον πλανήτη, να προσπελάσει αρχεία μέσα από ομότιμα (από peer to peer δίκτυα), να μιλήσει με τους φίλους του με το skype, να βρει τους φίλους του στο Facebook. Το διαδίκτυο φαίνεται πραγματικά σαν μια μεγάλη άναρχη θάλασσα από δεδομένα, όπου ο καθένας μπορεί να σερφάρει και να βάλει την τάξη που ο ίδιος επιθυμεί.
Η πραγματικότητα όμως δεν είναι αυτή. Στην πραγματικότητα, το ανάλογο της διαδικτυακής ενημέρωσης και σύνδεσης σαν ενημέρωση και σύνδεση στόμα με στόμα, άτομο το άτομο είναι απατηλό. Στην πραγματικότητα, η διαδικτυακή επικοινωνία γίνεται με τη μεσολάβηση ενός αχανούς συμπλέγματος μηχανημάτων, τηλεπικοινωνιακών δικτύων, διακομιστών κάθε είδους, που είναι δομημένα με έναν πολύ αυστηρό τρόπο και που στις σημερινές συνθήκες κυριαρχίας του κεφαλαίου πάνω στην κοινωνική εργασία, ελέγχονται από το μεγάλο κεφάλαιο, τα ιμπεριαλιστικά κέντρα.

Σύγχρονες μέθοδοι χειραγώγησης

Η ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ

Είναι γνωστό ότι οι ιμπεριαλιστικοί οργανισμοί προωθούν την εφαρμογή ενός πολυδαίδαλου νομικού εποικοδομήματος, μέσω του οποίου επιχειρείται η πρόκληση φόβου, η καταγραφή απόψεων και συμπεριφορών, η άσκηση βίας στους εργαζόμενους, η πρόληψη κοινωνικών εξεγέρσεων, ο απόλυτος έλεγχος των λαών. Η συμφωνία του Σένγκεν, το σύστημα Εσελον, η ετεροδικία των ΗΠΑ, το ευρωσύνταγμα, ο έλεγχος στα αεροδρόμια και όχι μόνο σε αυτά με πρόσχημα την τρομοκρατία, η δημοτική και η κάθε είδους ιδιωτική αστυνομία, μηχανισμοί που δε διαφέρουν και πολύ από την κρατική αστυνομία και τους κρατικούς μηχανισμούς καταστολής, υπογραμμίζουν την παραπάνω διαπίστωσή μας.

Tι θέλουμε αλήθεια για τα παιδιά μας;


Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥ

Τη στιγμή που ο άνθρωπος κάνει το ντεμπούτο του ως ξεχωριστή ύπαρξη στη ζωή, όταν δηλαδή αφήνει το προστατευτικό σκοτάδι και την ασφάλεια της μήτρας που τον μεγάλωσε, ο κόσμος του συνταράζεται από μια τεράστια έκρηξη χρωμάτων και εικόνων. Το έμβρυο έχει ήδη κάνει τη γνωριμία του με τους ήχους από την κοιλιά, συνεπώς το εντελώς καινούργιο, η αποκάλυψη στην ολοκαίνουργια ύπαρξή του είναι οι εικόνες. Στην αρχή όλα είναι τρομακτικά. Μα πολύ γρήγορα το βρέφος, στη συνέχεια το νήπιο κι αργότερα το παιδί, ανακαλύπτει ότι έχουν μια αφάνταστη γοητεία. Αποκτά εμπειρίες. Μαθαίνει. Δύο είναι οι τρόποι με τους οποίους το παιδί μαθαίνει τον κόσμο. Το παιχνίδι και το παραμύθι. Στο παιχνίδι, μέσα από τη μίμηση του περιβάλλοντος κόσμου, των ανθρώπων και των καταστάσεων, το παιδί εξασκεί τη φαντασία του, φτιάχνει τις δικές του εικόνες και τις εντάσσει στη συνέχεια μέσα στον κόσμο του. Χτίζει έτσι τη ζωή του ανακαλύπτοντας τους άλλους ανθρώπους, διακρίνοντας ομοιότητες και διαφορές, δοκιμάζοντας συνεχώς, πετυχαίνοντας κι αποτυγχάνοντας, άλλοτε μ’ ενθουσιασμό κι άλλοτε με απογοήτευση, χαράζοντας έτσι τους δικούς του δρόμους προς την ενηλικίωση. Ο άλλος τρόπος είναι το παραμύθι. Το παραμύθι (κυρίως το λαϊκό, αλλά και το έντεχνο, όταν σέβεται την αντιστοιχία των κωδίκων) δεν είναι ψέμα. Είναι η πραγματικότητα, όπως συμβολικά αντανακλάται στο μικρόκοσμο του παιδιού. Ο πραγματικός κόσμος, μέσ’ από το παραμύθι, αλλάζει χαρακτηριστικά, όχι ουσία, ενώ οι καταστάσεις μεταμφιέζονται έτσι που να κάνουν πιο κατανοητά τα πράγματα στον ακόμη ασχημάτιστο κι ατελή παιδικό κόσμο. Με οδηγό και βοηθό το παιχνίδι και το παραμύθι, το κάθε παιδί περνάει το πρωτοφανέρωτο στο άγραφο ακόμα βιβλίο του μυαλού του με το δικό του γραφικό χαρακτήρα.

Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2019

Δυναμική διαδήλωση από ομοσπονδίες και σωματεία του Δημοσίου για μόνιμη δουλειά με δικαιώματα


Διαβάστε στο τέλος ολόκληρη την ομιλία της  Βέτας Πανουτσάκου, προέδρου του Συλλόγου Υπαλλήλων Περιφέρειας Αττικής και μέλους της ΕΕ της ΑΔΕΔΥ

Κινητοποίηση με προμετωπίδα το αίτημα για μόνιμη δουλειά με δικαιώματα, εφαλτήριο για τους αγώνες που θα ακολουθήσουν, πραγματοποίησαν πάνω από 140 συνδικαλιστικές οργανώσεις του Δημοσίου. Με συγκέντρωση στην πλατεία Κλαυθμώνος και πορεία που έφτασε στη Βουλή, διαδήλωσαν το αίτημα για μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων και άρση κάθε συνταγματικής απαγόρευσης.
Μέχρι στιγμής 8 Ομοσπονδίες, 125 Σωματεία, 7 Νομαρχιακά Τμήματα της ΑΔΕΔΥ και 4 Επιτροπές Αγώνα συμβασιούχων έχουν βάλει τη σφραγίδα τους στην πρόταση που οι διαδηλωτές κατέθεσαν στη Βουλή, σε όλα τα κόμματα πλην της ναζιστικής Χρυσής Αυγής. 
Η πρόταση που διαμορφώθηκε, κάνοντας πράξη την απόφαση της σύσκεψης που προηγήθηκε, έχει ως εξής: «Το δικαίωμα στην εργασία, στη σταθερή και μόνιμη δουλειά είναι αδιαπραγμάτευτο και κατοχυρωμένο για όλους τους εργαζόμενους. Ως εκ τούτου, απαλείφεται από το άρθρο 103 και το σύνολο του Συντάγματος κάθε διάταξη που εμποδίζει ή ακυρώνει αυτό το δικαίωμα, που απαγορεύει τη μετατροπή των συμβάσεων σε αορίστου χρόνου. Εφεξής, κατοχυρώνεται διά του Συντάγματος και επιβάλλεται υποχρεωτικά σε όλες τις υπηρεσίες του Δημοσίου η μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων».

«Μόνιμη δουλειά ζητά η εργατιά, όχι άλλα προνόμια για τ' αφεντικά» διαδήλωσαν πίσω από τα πανό σωματείων και επιτροπών αγώνα συμβασιούχοι στους Δήμους, αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, εργαζόμενοι με ελαστικές μορφές στην Υγεία, δασεργάτες μέσα από το πρόγραμμα της «κοινωφελούς εργασίας».
Στην κινητοποίηση συμμετείχε στηρίζοντας το δίκαιο αίτημα της ο Δήμαρχος Καισαριανής και εν νέου υποψήφιος, Ηλίας Σταμέλος
Τη διαβεβαίωση ότι δεν κάνουν βήμα πίσω από το αίτημά τους μετέφεραν με χαιρετισμούς στη συγκέντρωση εκπρόσωποι σωματείων. Συγκεκριμένα χαιρετισμούς απηύθυναν:
Η Μαριάνα Βουγιούκα, από το Σωματείο Συμβασιούχων ΟΤΑ Ελλάδας, ο Απόστολος Παπαγιαννόπουλος, από το Σύλλογο Εκπαιδευτικών «Ο Σωκράτης», ο Ηλίας Σιώρας, από το Σωματείο Εργαζομένων στο Νοσοκομείο «Ευαγγελισμός» και αντιπρόεδρος της ΕΙΝΑΠ. Ο Θόδωρος Χαμαλίδης, από το Σωματείο Εργαζομένων Δήμου Φυλής, η Λαμπρινή Χριστογιάννη, από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Εργαζομένων Υπουργείου Γεωργίας, ο Αντώνης Κουρούκλης, από την ΠΟΠΟΚΠ.

Η Ειρήνη Μελά, εκπρόσωπος των συμβασιούχων ΟΑΕΔ στον τομέα της Υγείας, η Σοφία Εξαδακτύλου, από το Σωματείο Εργαζομένων ΟΤΑ Ν. Θεσσαλονίκης, η Σπυριδούλα Μιρτάκη, από τους συμβασιούχους της "κοινωφελούς εργασίας" στην πυροπροστασία, η Θεώνη Καπλανίδου, από το Σύλλογο Συμβασιούχων Διοικητικού Προσωπικού Πανεπιστημίου Πατρών, ο Δημήτρης Βεργάκης, από την Πρωτοβουλία Αναπληρωτών - Ωρομισθίων Εκπαιδευτικών, η Σοφία Ανδρακίδη, από το Σωματείο Εργαζομένων Δήμου Αγίων Αναργύρων - Καματερού, ο Γεράσιμος Τσελέντης, από το Συνδικάτο ΟΤΑ Αττικής, ο Χρύσανθος Κυριαζής, από το Σωματείο Εργαζομένων Δήμου Πετρούπολης.
Η Θεοδώρα Καραγιαννίδου, από το Σωματείο Εργαζομένων Δήμου Ηλιούπολης, η Ελένη Μπακιρλή, από το Σωματείο Εργαζομένων Νοσοκομείου ΑΧΕΠΑ Θεσσαλονίκης, ο Γαβριήλ Ιωαννίδης, από την Ομοσπονδία Συλλόγων Εργαζομένων στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις Ελλάδας, η Ευφροσύνη Χαραλαμπίδου, από το Σύλλογο Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής.