Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2020
Κυριακή 16 Φεβρουαρίου 2020
Για τις δηλώσεις περί ωραρίου εκπαιδευτικών
Δεν έχουν περάσει πολλές μέρες από την ψήφιση του νόμου για την ισοτίμηση των πτυχίων Κολεγίων και ΑΕΙ και η υπουργός Παιδείας δηλώνει με σαφήνεια ότι επίκεινται νέες νομοθετικές παρεμβάσεις σε όλο το φάσμα της Εκπαίδευσης, δημόσιας και ιδιωτικής. Πέρα από τη σαφή τοποθέτησή της περί ανάγκης να θεσπιστεί το πλαίσιο αξιολόγησης του εκπαιδευτικού προσωπικού, ανοίγει και άλλα θέματα που αφορούν το εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών.
Συγκεκριμένα, σε τηλεοπτική της συνέντευξη, με αφορμή την κατάργηση της αργίας των Τριών Ιεραρχών, δήλωσε ότι οι Έλληνες εκπαιδευτικοί έχουν μειωμένο ωράριο σε σχέση με τους συναδέλφους τους σε άλλες χώρες του ΟΟΣΑ.
Όλως τυχαίως(;), λίγες μέρες αργότερα, ο σύνδεσμος ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων εκδίδει ανακοίνωση με την οποία διαμαρτύρεται για το φαινόμενο της παραίτησης ιδιωτικών εκπαιδευτικών που προτιμούν να εργαστούν ως αναπληρωτές στη δημόσια εκπαίδευση. Βέβαια, δεν λένε κουβέντα για τις πιθανές αιτίες που μπορεί να οδηγήσουν έναν ιδιωτικό εκπαιδευτικό σε αυτή την επιλογή (απλήρωτη υπερωριακή εργασία, μεγάλες καθυστερήσεις στην καταβολή των μισθών, μαζικές απολύσεις στο τέλος της διετούς σύμβασης κλπ). Εννοείται, βέβαια, ότι κανένα ουσιαστικό πρόβλημα κάλυψης θέσεων δεν υπάρχει για τα σχολεία τους. Πρώτα απ’ όλα, είναι λίγες οι περιπτώσεις παραίτησης στη μέση της σχολικής χρονιάς, ενώ είναι γελοίο να μιλάνε οι ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων για πρόβλημα κάλυψης των θέσεων που αφήνουν οι λίγοι παραιτηθέντες συνάδελφοι τη στιγμή που όλοι ξέρουν πόσες δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί είναι καθηλωμένοι στην ανεργία ή στην υποαπασχόληση.
Δεν σταματάνε, όμως, σε αυτό. Κλείνουν τη “διαμαρτυρία” τους με την αναφορά στο “μειωμένο ωράριο” των Ελλήνων εκπαιδευτικών που αντίκειται στις “βέλτιστες πρακτικές του ΟΟΣΑ”. Με άλλα λόγια καλούν σε αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών, δημόσιων και ιδιωτικών, λειτουργώντας ως λαγός της κυβέρνησης.
Η αλήθεια βέβαια που δε λένε και που σκόπιμα αποκρύπτουν τόσο η κυβέρνηση όσο και οι εργοδότες είναι ότι μέσος όρος εβδομαδιαίας διδασκαλίας των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα είναι 20.5, μισή ώρα παραπάνω από τον αντίστοιχο μέσο όρο των χωρών της Ευρώπης. Οι εργάσιμες εβδομάδες είναι 39 στη χώρα μας, έναντι 38 του ευρωπαϊκού μέσου όρου. Αντίστοιχα οι μισθοί των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα βρίσκονται στα χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με τις χώρες της Ευρώπης (25η θέση) ή ακόμα και του ΟΟΣΑ.
Όλα αυτά δεν μπορούν να μας αφήνουν αδιάφορους. Έχουμε γίνει μάρτυρες την τελευταία δεκαετία αλλεπάλληλων καταστροφικών εις βάρος μας κυβερνητικών παρεμβάσεων. Στο όνομα της μνημονιακής αναγκαιότητας και των επιταγών ΕΕ και ΟΟΣΑ, οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ (με τα παρακολουθήματά τους) μηδένισαν τους μόνιμους διορισμούς, αύξησαν τις ώρες εργασίας, μείωσαν δραματικά τους μηνιαίους μισθούς και εξάλειψαν 13ο και 14ο μισθό. Είναι πραγματικά προκλητικό να αφήνει έστω και υπονοούμενα μια υπουργός Παιδείας για πιθανή αύξηση του ωραρίου μας και για ανάγκη αξιολόγησης εκπαιδευτικών με πετσοκομμένες, μάλιστα, τις αμοιβές τους και με το ποσοστό των αναπληρωτών σε σχέση με τους μόνιμους να αυξάνεται κάθε χρόνο όλο και περισσότερο.
Συνάδελφοι, οι παρεμβάσεις της κυβέρνησης φαίνεται ότι στοχεύουν στη ριζική αλλαγή του τοπίου στην Εκπαίδευση.
Καμία αναμονή!
Τώρα είναι ώρα ακόμα περισσότερο να στηρίξουμε την απεργία στις 18 του Φλεβάρη!
Ήλθε η ώρα να στείλουμε το δικό μας μήνυμα!
Σάββατο 15 Φεβρουαρίου 2020
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ!
ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ
Η κοινωνική ασφάλιση είναι η μεγαλύτερη κατάκτηση των εργαζομένων και προϊόν πολύχρονων αιματηρών συγκρούσεων σε όλο τον κόσμο με τις κυβερνήσεις και το μεγάλο κεφάλαιο της κάθε χώρας. Η Κοινωνική Ασφάλιση είναι Υγεία, Πρόνοια, προστασία στη δουλειά, κοινωνικές παροχές, εμβόλια, φάρμακα, δικαιώματα των ΑμΕΑ, συντάξεις!
Η Κυβέρνηση θωρακίζει νόμο-«λαιμητόμο» του Κατρούγκαλου και μονιμοποιεί όλες τις αντιασφαλιστικές ρυθμίσεις των τελευταίων χρόνων:
συνταξιοδότηση στα 67 ή 62 με 40 χρόνια δουλειάς (εμπαίζει τους νέους που ούτε τα μισά δε θα συμπληρώσουν!),
καταργούνται αμετάκλητα 13η, 14η σύνταξη,
εφαρμόζονται πλήρως οι μειώσεις κατά 50% στις επικουρικές και στο εφάπαξ,
το κράτος εγγυάται μόλις 345-380 € «εθνική σύνταξη» (1ος πυλώνας),
διατηρούνται τα εξευτελιστικά ποσοστά αναπλήρωσης του ν. Κατρούγκαλου για το 90% των συνταξιούχων,
καμία διάταξη για μείωση ορίων συνταξιοδότησης στα ΒΑΕ ούτε για τις κατακτημένες συνταξιοδοτικές διατάξεις των εκπαιδευτικών…
Αλλά φέρνουν και νέα μέτρα με χειρότερο ότι ενσωματώνουν τα ταμεία επικουρικής και εφάπαξ στον ΕΦΚΑ, για να λεηλατήσουν τα 7-9 δις αποθεματικά τους και να οδηγήσουν τους εργαζόμενους στον 2ο πυλώνα, τα επαγγελματικά ταμεία, αλλά και στον 3ο, τις ιδιωτικές εταιρείες ασφάλισης! Θα πληρώνουμε και στους 3 πυλώνες και δε θα ξέρουμε αν, πότε και τι θα πάρουμε πέρα από την «εθνική σύνταξη» και τι παροχές υγείας θα έχουμε! Απαλλάσσεται το κράτος και η εργοδοσία και από Κοινωνική Ασφάλιση γίνεται ατομική υπόθεση του καθενός!
ΤΡΙΤΗ 18 ΦΛΕΒΑΡΗ ΚΛΕΙΝΟΥΜΕ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΤΟ ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ
Διεκδικούμε: Το νομοσχέδιο να αποσυρθεί τώρα! Αποκλειστικά Δημόσια Κοινωνική Ασφάλιση, μόνιμη δουλειά, δωρεάν Υγεία - Παιδεία αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!
Κατάργηση του ν. Κατρούγκαλου και όλων των αντιασφαλιστικών μνημονιακών νόμων.
Κατάργηση της αύξησης των ορίων ηλικίας στα 67 έτη. Όρια ηλικίας στα 60 για τους άνδρες, 55 για τις γυναίκες, 5 χρόνια λιγότερα για τα ΒΑΕ ή στα 30 χρόνια εργασίας.
Επαναφορά της 13ης και 14ης σύνταξης. Κατώτερη σύνταξη στο 80% του μισθού.
Πλήρης κρατική εγγύηση όλων των συντάξεων.
Τέρμα στα ψέματα και τις απάτες!
ΟΛΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ 24ωρη ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΤΙΣ 18 ΦΛΕΒΑΡΗ!
ΟΛΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ 10.30 π.μ.
ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΓΙΟΥ ΠΕΤΡΟΥ ΣΤΟ ΑΡΓΟΣ
Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2020
Κυριακή 2 Φεβρουαρίου 2020
Μια κανονική μέρα ενός "τεμπέλη" δασκάλου
Από πολλούς ακούστηκε τις
τελευταίες μέρες σε διάφορες εκδοχές το «οι τεμπέληδες Δάσκαλοι».
Ας δούμε, λοιπόν,
μια μέρα ενός «τεμπέλη» Δάσκαλου!
Ξεκινάει στις 8.15 και έχει μπροστά του το πρώτο
δίωρο, εκεί τα δίνει όλα γιατί εκεί τα παιδιά «ρουφούν» τη γνώση.
Μετά το δίωρο ακολουθεί το 20
λεπτά διάλειμμα. Οι Δάσκαλοι που έχουν
εφημερία έχουν την προσοχή τους στα παιδιά, λύνουν μικροδιαμάχες κτλ. Όμως
καθαρίζουν και το προαύλιο γιατί όλο και κάνα σακουλάκι θα πέσει. Τώρα, αν
κάποιο παιδί είναι άρρωστο και κάνει εμετό και άλλα, να μην τα γράφω εδώ,
παίρνουν τις σφουγγαρίστρες, τους κουβάδες και καθαρίζουν. Έχω δει εγώ δασκάλες
να καθαρίζουν με χαρά όπως η Ρ. Βλαχοπούλου στη γνωστή ταινία «Η θεία μου η
Χίπισσα». (Γιατί το κράτος προσλαμβάνει τις συμβασιούχες καθαρίστριες να
καθαρίζουν τα σχολεία μετά τις 16 μμ.!!!!!!!!!!!!!!).
Γιατί αν δεν είσαι
καθαριστής είσαι τεμπέλης Δάσκαλος!
Μετά αρχίζει το δεύτερο δίωρο.
Είσαι στην τάξη και ακούς τη γνωστή κόρνα. Αν δεν είναι ο γυμναστής έξω, γιατί
τότε το κάνει αυτός, τρέχεις παίρνεις τα κλειδιά από το γραφείο και ανοίγεις
την πόρτα για να μπει το φορτηγό που φέρνει τα φαγητά. Τρέχεις πάλι γρήγορα
πίσω μη γίνει τίποτα στην τάξη
γιατί αν δεν είσαι
θυρωρός είσαι τεμπέλης Δάσκαλος!
Δεύτερο διάλειμμα είσαι στο
γραφείο, χαλαρώνεις, διορθώνεις γραπτά, πίνεις καφέ κτλ.
Ξαφνικά ακούς: «Κύριε, ο Νικολάκης χτύπησε». Βγαίνεις έξω και αντικρύζεις τον μαθητή σου που είναι γεμάτος αίματα στο κεφάλι, στη μύτη, στα ποδιά και σφαδάζει από τους πόνους. Δεν λιποθυμάς από την ψυχική οδύνη, όπως ο Μαρκοράς όταν γεννούσε η Μαρίνα στους «Δυο ξένους», αλλά προσφέρεις τις πρώτες βοήθειες με όσες γνώσεις έχεις,
Ξαφνικά ακούς: «Κύριε, ο Νικολάκης χτύπησε». Βγαίνεις έξω και αντικρύζεις τον μαθητή σου που είναι γεμάτος αίματα στο κεφάλι, στη μύτη, στα ποδιά και σφαδάζει από τους πόνους. Δεν λιποθυμάς από την ψυχική οδύνη, όπως ο Μαρκοράς όταν γεννούσε η Μαρίνα στους «Δυο ξένους», αλλά προσφέρεις τις πρώτες βοήθειες με όσες γνώσεις έχεις,
γιατί αν δεν είσαι
νοσηλευτής είσαι τεμπέλης Δάσκαλος!
Τώρα, τη μέρα που έρχονται τα
γάλατα και τα φρούτα για τα παιδιά νιώθεις λες και είσαι πίσω από τον πάγκο στη
λαϊκή
γιατί αν δεν είσαι
διανομέας είσαι τεμπέλης Δάσκαλος!
Όταν έχεις κάνα κενό και
«πιάνουν» τα χεριά σου καμία βρύση, κάνα ηλεκτρολογικό κτλ. Θα το φταίξεις
γιατί αν δεν είσαι
πολυτεχνίτης είσαι τεμπέλης Δάσκαλος!
Ήρθε η ώρα να φύγεις, τι καλά!!!
Στην πόρτα σε σταματάει η μάνα, ο πατέρας του μαθητή σου να σου πουν τις
δυσκολίες, τα διαζύγια, τη φτώχεια, τα προβλήματα του παιδιού. Σου λένε τον
πόνο τους
Και εσύ εκεί γιατί αν δεν είσαι ψυχολόγος, κοινωνικός λειτουργός κτλ. είσαι τεμπέλης Δάσκαλος.
Αυτοί που μένουν ολοήμερο στρώνουν τραπεζομάντηλα, σερβίρουν κτλ.
Και εσύ εκεί γιατί αν δεν είσαι ψυχολόγος, κοινωνικός λειτουργός κτλ. είσαι τεμπέλης Δάσκαλος.
Αυτοί που μένουν ολοήμερο στρώνουν τραπεζομάντηλα, σερβίρουν κτλ.
γιατί αν δεν είσαι
τραπεζοκόμος είσαι τεμπέλης Δάσκαλος!
Πας σπίτι, θες κάνα δυο ώρες να
ηρεμήσει το κεφάλι σου από όλα αυτά και κάποια στιγμή προετοιμάζεις το μάθημα
για την επόμενη μέρα, προσαρμόζεις τη διδακτέα ύλη, φτιάχνεις δικά σου κτλ. για
να μάθουν τα παιδιά γράμματα (μην πω τώρα για κάποια βιβλία)
γιατί δεν είσαι
τεμπέλης Δάσκαλος!
Κάποια στιγμή, που είναι η
κορυφαία στιγμή τεμπελιάς, αρχίζεις να σκέφτεσαι τι να κάνω για το μικρό Κώστα
θέμα και πώς θα το πω στους γονείς, τι θα κάνω για τη Μαρία που είναι στο
«φάσμα» πώς θα τη βοηθήσω, πώς θα συνεργαστώ με τους γονείς.
Πώς θα λύσω την επιθετικότητα
του Νίκου που μου τα εξηγούσε η μανά του στην πόρτα.
(Η ερευνά του πανεπιστημίου Ιωαννίνων αναφέρει ότι σε μια τάξη με 25 παιδιά τα 5 με 6 έχουν ειδικές μαθησιακές δυσκολίες).
(Η ερευνά του πανεπιστημίου Ιωαννίνων αναφέρει ότι σε μια τάξη με 25 παιδιά τα 5 με 6 έχουν ειδικές μαθησιακές δυσκολίες).
Ο αναπληρωτής πρέπει κάθε χρόνο
να «τρέχει» από νησί σε νησί γιατί αν
δεν διακινδυνεύσει να διαλύσει την οικογένειά του αν δεν κάνει να δει τα παιδιά
του κάτι μήνες είναι τεμπέλης Δάσκαλος! (και αν δεν πάει τρία χρόνια
αποκλεισμός. Ποιος? Ο αδιόριστος 10, 15, 20 χρόνια.)
Ο Δάσκαλος θα βγει στη σύνταξη στα 67. Όλοι οι εργαζόμενοι θα
βγουν σε σύνταξη στα 67.
Γιατί αν δεν
δουλεύεις μια ζωή για να πάρεις μια σύνταξη πετσοκομμένη και δεν συνεισφέρεις
με αυτό τον τρόπο στην «ανάπτυξη» της οικονομίας των λίγων, είσαι τεμπέλης
εργαζόμενος!
Τώρα, όλα αυτά πολλαπλασιάστε τα
επί 3 για τους νηπιαγωγούς!!!!!!!!!!!!!!!!!
Τέλος, το λειτούργημα-επάγγελμα
του Δασκάλου ίσως δεν είναι από τα πιο δύσκολα.
Είναι όμως από τα πιο όμορφα. Εξαιρέσεις
υπάρχουν......
Όλα αυτά που περιγράφω, και τα
κάνουν οι Δάσκαλοι χωρίς καμία βοήθεια χωρίς να είναι στις αρμοδιότητές τους
είναι αποτελέσματα των αντιλαϊκών πολιτικών που εφάρμοσαν όλες οι κυβερνήσεις
που υπομονεύουν το δημόσιο σχολείο.
Οι
Δάσκαλοι, και όταν λέω Δάσκαλοι με Δ κεφαλαίο εννοώ όλους τους εκπαιδευτικούς,
το στηρίζουν το δημόσιο σχολείο και θα συνεχίσουν τους αγώνες τους να
διεκδικούν ένα σχολείο αντάξιο των αναγκών που έχουν οι μαθητές.
Υ.Σ.
Όταν στοχοποιείται ένας κλάδος προετοιμάζουν την κοινή γνώμη των κοινωνικό
αυτοματισμό για να φέρουν και νέες αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις
Προετοιμαστείτε
συνάδελφοι μου….
Στέλιος Παλαρμάς,
Γραμματέας Συλλόγου Δασκάλων και
Νηπιαγωγών Πάτρας
Εκλεγμένος με το ψηφοδέλτιο της
Αγωνιστικής Συσπείρωσης
Εκπαιδευτικών