Τετάρτη 15 Ιουνίου 2016

Ιδεολογικοί και πολιτικοί στόχοι των νέων αναλυτικών προγραμμάτων

 Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) και το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (Α.Π.Σ.) εμφανίζονται ως πολιτικά ουδέτερα, προγράμματα για όλους τους μαθητές, και έχουν ως κύριους άξονες μεταξύ άλλων, όπως ισχυρίζονται οι κατασκευαστές τους, την εξασφάλιση ίσων ευκαιριών στη μάθηση, την παροχή γενικής παιδείας, την ευαισθητοποίηση σε ζητήματα ανθρώπινων δικαιωμάτων, παγκόσμιας ειρήνης. Στην παρούσα εργασία θα εξετάσουμε τα αναλυτικά προγράμματα προκειμένου ν’ αναδείξουμε την έντονη ιδεολογικοπολιτική τους φόρτιση, την προσπάθειά τους να διευρύνουν τις κοινωνικές ανισότητες, να υποβαθμίσουν την παρεχόμενη γενική παιδεία και να εισαγάγουν αντι-επιστημονικές και αντι-υλιστικές αντιλήψεις.  
Πίσω από τη φαινομενικά απολίτικη θεώρηση των αναλυτικών προγραμμάτων θα αποδείξουμε ότι κρύβεται «η κυρίαρχη ιδεολογία … η ιδεολογία της κυρίαρχης τάξης, γιατί η κυριαρχία μιας τάξης στηρίζεται πάνω στην αναγκαία ψευδαίσθηση ότι αντιπροσωπεύει τα συμφέροντα ολόκληρης της κοινωνίας».[1] Επειδή, όσο πιο πολιτισμένο είναι ένα αστικό κράτος, τόσο πιο ραφιναρισμένα ψεύδεται ισχυριζόμενο ότι το σχολείο μπορεί να βρίσκεται έξω από την πολιτική και να υπηρετεί την κοινωνία στο σύνολό της. Στην πραγματικότητα το σχολείο έχει μετατραπεί ολοκληρωτικά σε όργανο ταξικής κυριαρχίας της αστικής τάξης, είναι πέρα για πέρα διαποτισμένο με το αστικό πνεύμα της κάστας, έχει σκοπό να προσφέρει στους καπιταλιστές πειθήνιους υποψήφιους και επιδέξιους εργάτες».[2]
Στο πλαίσιο αυτό συντονισμένα και στρατηγικά σχεδιασμένα και όχι αποσπασματικά προχωρεί η αστική τάξη σε αλλαγές στα εκπαιδευτικά συστήματα μέσα από τις διαδικασίες της Ε.Ε. κάτω από την καθοδήγηση του κεφαλαίου και των ιμπεριαλιστικών οργανισμών όπως ο ΟΟΣΑ, ο οποίος επιστράτευσε και την εκπαιδευτική έρευνα (“ερευνητικό” πρόγραμμα αξιολόγησης ΠΙΖΑ) προκειμένου να θεωρητικοποιήσει τις κατευθύνσεις που δίνονται στην εκπαίδευση.

Πέμπτη 2 Ιουνίου 2016

Aποτελέσματα εκλογών για το Διοικητικό Συμβούλιο του Σ.Ε.Π.Ε Αργολίδας

Ψήφισαν:527
Έγκυρα:490

Άκυρα:26
Λευκά:11


ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ:35----1

ΔΗΣΥ:227 -----4
ΔΑΚΕ:122-----2
ΑΓ.ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ (ΣΥΡΙΖΑ):82-----2
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ:24----0


Εκλέγονται:
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ:Διαλιάτσης Νικόλαος

ΔΗΣΥ: Ντέμος Αντώνιος,Τσαγκαρέλη Βασιλική,Δήμα Κατερίνα,Γεώργας Τάσος

ΔΑΚΕ:Δουράνου Αικατερίνη,Βώσσος Γεώργιος

ΑΓ.ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ (ΣΥΡΙΖΑ):Κόλλιας Χρήστος, Δίπλας Δημήτριος


Η Κυβερνητική Κοροϊδία συνεχίζεται!!!

«Για την εγκύκλιο του Υπ. Παιδείας σε σχέση με τον Προγραμματισμό λειτουργίας των Ολοήμερων Δημ. Σχολείων και των Ολοήμερων Νηπιαγωγείων για το σχ. έτος 2016-2017»
1.Με την εγκύκλιο 87776/Δ1 που απέστελλε στα σχολεία στις 30-5-2016, το Υπουργείο Παιδείας, έχει δημιουργήσει τεράστια αναστάτωση, μια μέρα πριν ξεκινήσουν οι εγγραφές στα Νηπιαγωγεία. Για πρώτη φορά, μετά το 1997, θέτει κριτήρια για την εγγραφή στο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο, αντίστοιχα με το Δημοτικό. Εκτός από τα ολοήμερα δημοτικά, που έβαλε στο στόχαστρο με την Υπουργική Απόφαση με τον ψευδεπίγραφο τίτλο «Ωρολόγιο Πρόγραμμα Ενιαίου Ολοήμερου Δημοτικού» κλείνει τώρα και ολοήμερα Νηπιαγωγεία! Πετάει δηλ. και τα νήπια έξω από τα ολοήμερα νηπιαγωγεία με οδυνηρές συνέπειες για τις λαϊκές οικογένειες και τις νηπιαγωγούς! Η εξέλιξη αυτή έρχεται να προστεθεί στην πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση που κλείνει εκατοντάδες νηπιαγωγεία, αφού διπλασιάζει τον ελάχιστο αριθμό νηπίων (από 7 σε 14) για τη λειτουργία τμήματος. Την ίδια στιγμή, παρά το ότι στις φόρμες εγγραφής αναφέρονται τα προνήπια, δεν υπάρχει καμία δέσμευση ότι θα παρθούν τα προνήπια στο δημόσιο νηπιαγωγείο, αφού στο άρθρο 35 αναφέρονται μόνο νήπια, υποχρεωτική παραμένει η μονοετής φοίτηση και η πικρή πείρα των προηγούμενων χρόνων αποτυπώνει 60.000 προνήπια απέξω!!
2.Το Υπ. Παιδείας με την εγκύκλιο για την εφαρμογή της Υπουργικής Απόφασης συνεχίζει τον εμπαιγμό και την κοροϊδία!  Μετά τη θύελλα που προκάλεσε με την Υπουργική Απόφαση, που καταργεί επί της ουσίας την πλειοψηφία των ολοήμερων τμημάτων των Δημοτικών Σχολείων, αφού θέτει ως προϋπόθεση «στο ολοήμερο πρόγραμμα να γράφονται και να φοιτούν οι μαθητές των οποίων και οι δύο γονείς είναι εργαζόμενοι, προσκομίζοντας σχετική βεβαίωση του φορέα εργασίας τους», προχωρά σε μια κίνηση ελιγμού κάτω από το βάρος των τεράστιων αντιδράσεων, αναφέροντας ότι «θα γίνονται στα ολοήμερα δημοτικά δεκτά και παιδιά που οι γονείς τους θα έχουν κάρτα ανεργίας ή ανήκουν σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες». Η απάτη της Κυβέρνησης όμως αποκαλύπτεται από την ίδια την εγκύκλιο η οποία αναφέρει ρητά ότι, «στη φάση συγκρότησης ολοήμερων τμημάτων θα λαμβάνεται υπόψη κατά προτεραιότητα τα παιδιά όπου και οι δύο γονείς τους εργάζονται».  Επιπλέον, το Υπουργείο φαίνεται να «ξεχνά» υπάρχουν χιλιάδες άνεργοι που για διάφορους λόγους δεν έχουν ούτε κάρτα ανεργίας!!
Απαιτούμε και διεκδικούμε:
  • Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους! Καμία απόλυση Αναπληρωτών, κανείς εκπαιδευτικός δε περισσεύει!
  • Μαζικούς μόνιμους διορισμούς τώρα για την κάλυψη όλων των κενών στην εκπαίδευση.
  • Κατάργηση της νομοθετικής ρύθμισης που καταργεί Τμήματα Ένταξης και του άρθρου που κλείνει Νηπιαγωγεία.
  • Πάρτε πίσω ΤΩΡΑ  την Υπουργική Απόφαση αλλά και τη νέα εγκύκλιο για τα ολοήμερα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία.
  • Κανένας Μαθητής -Κανένα Νήπιο εκτός ολοήμερου. Κανένα Προνήπιο εκτός Νηπιαγωγείου. Εγγραφή όλων των παιδιών χωρίς περιορισμούς και προϋποθέσεις.

Όλοι οι γονείς που επιθυμούν και έχουν ανάγκη τα παιδιά τους να παρακολουθήσουν ολοήμερο δημοτικό και νηπιαγωγείο να καταθέσουν αίτηση ανεξαρτήτως του αν πληρούν τα κριτήρια της Υπουργικής Απόφασης και της εγκυκλίου. Οι σύλλογοι διδασκόντων των σχολικών μονάδων να αποφασίσουν ότι οι διευθυντές και οι προϊστάμενες θα παραλάβουν τις αιτήσεις από όλους τους ενδιαφερόμενους γονείς. Το ίδιο να γίνει και ως προς τις εγγραφές των προνήπιων αλλά και με τη λειτουργία πρωινής ζώνης στα δημοτικά. Καλούμε τα σωματεία και τους συλλόγους γονέων να στηρίξουν με αγωνιστικές πρωτοβουλίες και κινητοποιήσεις σε επίπεδο Σχολείου, Διεύθυνσης και Περιφέρειας τις παραπάνω αποφάσεις.